Pony handlar

Min kära gamla vän Erik kom förbi skolan idag, tur som jag hade så hade han den söta lilla röda bilen med sig (som drar lätt åt vänster) så äntligen fick jag min efterlängtade hem körning! (hem körning, kan man säga så? eller vad man ska kalla det?!?)
Jag skulle också få den äran att följa med Ponti och handla. För dom hade ju ingen mjölk hemma?! In gick erik och plockade två paket mjölk. TVÅ?! det var ju så en sann Roman blev upprörd. Vad är det för fel på MIN familj? När vi säger att vi ska handla mjölk så betyder det 10 paket (varje paket innehåller 1,5liter mjölk och med lite rolig mattematik kan man räkna ut att det blir 15liter mjölk!) Jaa tro det eller ej, men det får plats i kylskåpet!! Men det tragiska med vår familj är att dessa 15liter kan mycket väl vara slut bara 3-4 dagar senare. tragiskt men sant, usch sånna bönder! Så erik!! Vad jag vill säga till dej idag är tack som fan för sjutsen och skärp det det där kalla jag inte att köpa mjölk det där kallar jag att ha nått att dricka på vägen hem. hahaha eller nått.

Förövrigt så vill jag nämna att jag gillar killarna i Hv när dom äger isen. vad jag inte gillar är när min pappa kollar på hockey för han skriker så farsligt!

Nu är jag också klar med mitt anförande till svenskan imon, trevligt att klassen ska få höra om "Pojken som åt i kapp med jätten" wiiieee. Man fick bara prata i 5 minuter och mitt tar ca 5 minuter och 23 sekunder, tror du gunilla gå med på det? annars får jag snabba mej lite. ;D

för att inte glömma så vann jag stolt och överlägset över linda i fia med knuff idag. wohoo. eller vi vann två gånger var men jag vann så överlägset sista gången att jag klassas som aningen bättre.
Nu är det dags att borsta gaddarna och krypa till kojs!

Så nu tänkte jag avsluta med ett citat av en god vän "Du ser ledig ut! Du kan väl hjälpa mej att hålla handfatet!?"

/ Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0