Städat!

Idag när jag vaknade hos mormor så insåg jag att det var dags att städa hennes hus, fram med damsugan och två vånigar senare så kom jag också på att det var på tiden att damsuga källaren, när jag kom ner insg jag hur mycket damm det var där nere, fick damsuga väggarna, fönsterna och väldigt mycket på golvet, tvättade även toaletten väldigt noga, när jag var klar så var jag nöjd mycket nöjd, tror aldrig det har luktat så gott nere i källaren!

Jag hatar att städa, iaf mitt egna rum. Det är alltid så stökigt och jag får inte betalt för att städa där.
Sista tiden har det varit värre än någonsin, kläder överallt och damm utav bara helvete.
Sist jag städade så hittade jag en påse under sängen med en tröjja jag hade köpt 3 månader tidigare som jag inte hade tagit bort prislappen på, jaa så noga har jag det.
Men iaf, idag när jag kommer hem från mormor så väntar ett underbart rum, det doftar till och med gott! allt var rent, utan min säng, där allt från min garderob och allt som jag har haft på golvet ligger samlat. Fan mamma hade gett upp och städat mitt rum (jag blir alltid lika nöjd när jag slipper) men nu hade hon också fått för sej att jag skulle rensa ut min garderob (eftersom allt låg i sängen så hade jag inte så mycket val eftersom de blir knöligt att ligga på) men jag hittade ganska roliga saker, saker som jag hade glömt att jag hade. spännande asså! mamma har också lovar mej en nya vår kläder för allt är så svart., det säger jag inte nej till.
Vi eller mamma, lyckades fylla 4 maskiner med tvätt efter att mitt rum var klart, kläder från tvättkorgen på mitt rum, under min säng och även i en ganska stor hög på golvet blev plötsligt rena, och jag kommer nog sova helt underbart inatt när jag vet att det inte finns nårra äckliga bakterier på mitt rum som inte hade fårvånat mej om de hade funnits (efter att ha kollat på de där programet när dom åker till folk och städar så har jag äcklats av allt som inte är rent)
jaa, vet inte vad jag vill säga med detta inlägget bara att jag är chockad över hur rent ett rum kan bli, hallelujah!



Helgen var trevlig satan! Torsdagen blev dyr, fredagen blev seg men spännande och lördagen var sjukt härlig. Nu är klockan alldeles för mycket och en febrig Ida ska sussa i säng, efter att jag har bäddat lakanen som också är nytvättade.

// Ida !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0