Roman Söndag

Jaao, igår spelade mitt älskade hånger if sin första träningsmatch detta åter. Vinst med 1-0 och Joppen var jätte duktig :D
Idag spelade min lilla prins David fotboll, men eftersom jag gillar att sova så missade jag den matchen.

Men dom var tydligen jätte duktiga iaf!

Ikväll är det söndag, söndag för familjen Roman betydet söndags middag. Jakob kommer hem efter deras träning så hela familjen är samlad. Idag blev det biffar. Nu sitter dom andra vid tvn. Senare ikväll ser ut följande..
1. Pappa åker iväg nån timme på innebandy och när den är slut har vi som traditon i vår familj att han köper hem en coca cola bara för att den som senast handlade bara köpte en till ikväll som redan är slut. När han ändå ska köpa cola så kommer mamma på att det hade varit gott med en lakridsbit och joel kommer på att han vill ha cheese balls!
2. Vi bingar oss vid tvn en stund men när Beck börjar så börjar också söndags tjaffset. Jakob hatar beck och vill inte se beck. Förra veckan löste vi det så att pappa lånade en extra tv box så jag och mamma kunde kolla uppe medans killarna kunde kolla på zlatan där nere. Men idag så har vi lämnat tillbaka den så då förmodar jag att det kommer sluta med att jag och mamma får våran vilja igenom som vanligt och får kolla på beck (annars blir det ett jävla liv) och jakob tjurar och väljer antingen att åka hem eller att spela tv spel där uppe med joel resten av kvällen.
Jag kan ändå inte säga annat än att jag älskar när jakob kommer hem på söndagar och familjen är samlad. Vi äter god mat, skämtar om det mesta, drar våra livs historier, driver lite med pappa och mobbar joel! Allt är som det ska vara! Nu ska jag ut och umgås innan pappa kommer hem med cola!

Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0